dijous, 16 d’abril del 2020

"Tortà" d'ametlla


-Com que al final no he trobat llevat fresc per fer la mona de pasqua, he decidit fer una altra recepta tradicional, la que pose ací és una recepta d'Eleneta, una gran dona que ja fa anys que ens va deixar. A mi la tortà em recorda molt a la meua infància, i més a ma uela Carmen, supose que tindria costum de fer-la. Em feia gràcia com pronunciava ella "amel·la", amb una ele molt geminada, molt més correcte que el meu "armela" però supose que són coses de xiquets. Posaré els ingredients de la recepta original, tot i que jo he fet la quarta part de tot.


INGREDIENTS:
-12 ous
-360 grams de sucre
-1 llima ratllada
-420 grams d'ametlla amb pell
-3 cullerades de farina

ELABORACIÓ:
-Separem les clares dels rovells dels ous i les fem a punt de neu a la batedora (si algun valent ho vol fer a mà no seré jo qui s'opose). Afegim el sucre a les clares i seguim treballant amb la batedora. En una picadora piquem les ametlles fins que queden ben mòltes. les afegim a la barreja i afegim també la llima ratllada, els rovells dels ous i la farina. Ho barregem tot bé i ho posem en un recipient per anar al forn (si untem el recipient amb mantega o li tirem un sprai de reposteria serà més difícil que se'ns enganxe). Pre escalfem el forn a 150-160 graus (ma mare diu que la tortà, com el bescuit, vol poca temperatura, a diferència de la coca a la llanda) i posem el motlle dins. En 30-40 minuts la tindrem neta. Com sempre, podem punxar en un ganivet i si ix net és que ja està.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada