dimarts, 14 d’abril del 2020

Cigrons amb pebre i tonyina


-Una de les coses que he augmentat des de que vaig a la nutricionista (aprofite per fer-li propaganda, perquè és boníssima, Sílvia Tremoleda), és el consum de llegums, a més de manera molt variada. 

Aquests dies, com que no vaig massa a comprar, he de fer adaptacions del que ella em posa al menú perquè a casa hi ha el que hi ha. Aquesta variació, que té poc a veure amb el que ella em proposava, em va agradar molt i per això la compartisc. 

INGREDIENTS:
-Cigrons cuits (En principi una ració són 150-200 grams ja cuits, si els pesem en cru, el pes és més o menys la meitat. Jo el que faig és bullir una quantitat gran i repartir-la en racions).
-Pebre roig i ceba escalivats (els últims dies no trobava albergínia a les tendes i, com que tenia el pebre i la ceba, els vaig fer al forn el dia que em tocava escalivada, el que em va sobrar, el vaig aprofitar per combinar amb els cigrons).
-Bonítol o tonyina amb oli d'oliva.
-Ou dur.
-Chia (Des de que vaig llegir "Nacidos para correr", on la tribu dels Taraumara feia l'iskiate, una beguda de chia, compre aquesta llavor i igual la faig beguda que la utilitze a les amanides). 

ELABORACIÓ:
-L'elaboració del plat consisteix simplement en barrejar tots els ingredients, la tonyina, o el bonítol que és el que he gastat jo esta vegada és de pot, i la chia es posa en cru, l'única cosa és haver preparat els altres ingredients abans:
-Per fer els cigrons, es posen entre 12 i 24 hores a remull en aigua i, després, en un perol amb aigua abundant portada a ebullició, els posem i els tenim bullint un mínim de 45 minuts, jo els tinc una horeta més o menys. Uns 10-15 minuts abans d'acabar, posem la sal.
-Pebre i ceba: Com si férem escalivada, ho posem al forn un mínim d'una hora o fins que veiem que estan fets (el pebre sense pelar i la ceba pelada, tot sencer).
-Ou dur: L'hem de bullir uns 12 minuts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada