dimarts, 21 d’abril del 2020

Pizza d'escalivada i formatge de cabra amb farina integral


-Des de que estem confinats que busque llevat desesperadament, perquè la meua massa de pizza és amb llevat, però l'altre dia vaig vore a la tele a Arguiñano fent una massa de pizza només amb aigua, farina i oli i vaig pensar, "per què no provar?". La seua era d'espelta i la meua integral de blat, però supose que val qualsevol. Com a més tenia escalivada feta en la nevera, no vaig haver de fer massa feina. Ací posaré les mesures que va dir ell, jo per mi, com que era per mi sol, he fet la tercera part, i com he fet la massa molt fina, m'ha quedat de bon tamany.

INGREDIENTS: 
-Farina integral (450 grams), podem posar qualsevol farina.
-Aigua (200 ml)
-Oli (un xorret per fer la massa)
-Sal (Un pessic per la massa també)
-Escalivada (Ceba, pebre roig i albergínia)
-Formatge de cabra (Del tendre per poder-lo ratllar, no de rulo, però val qualsevol formatge).

ELABORACIÓ:
-Posem la farina en un bol gran i, si podem, la tamisem abans, segons ma mare si l'hem de treballar sempre quede molt millor. Afegim l'aigua i el xorret d'oli i comencem a barrejar-ho fins que fem una massa uniforme i la treballem un parell de minuts. Fem una bola i la deixem reposar una hora. Passada l'hora, l'aplanem amb el corró fins que quede tant fina com volguem, per mi quan més fina, millor i la cobrim amb l'escalivada. Després ratllem el formatge de cabra per damunt i tirem un xorret d'oli d'oliva. La posem en el forn prèviament escalfat a 200 graus i en 15-20 minuts ja està feta. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada