diumenge, 26 d’abril del 2020

Aspencat


-Ja fa temps que menge escalivada quasi totes les setmanes. Per curiositat li vaig preguntar a ma mare quina diferència hi havia entre l'escalivada (versió catalana) i l'aspencat (versió valenciana), dues versions d'un plat que consistix en verdures fetes a la brasa, i si no tens brasa, com és el meu cas, al forn. Em va dir que, quan ella era menudeta, l'aspencat que feien era amb pebre (verd perquè roig no hi havia, ara es fa més amb roig), albergínia, tomaca i all. Per tant l'única diferència entre les dues versions és canviar la ceba per la tomaca.

INGREDIENTS:
-1 pebre roig
-1 albergínia
-1 tomaca
-1 gra d'all
-Oli d'oliva
-Sal
-Abaejo, moixama, anxova, capellà o tonyina. En definitiva algun acompanyament salat. A mi m'agrada molt amb capellà, però per ací Catalunya no en trobe ni tinc foguer amb flama per cuinar-lo, perquè ma mare el fa directament a la flama, quan vaig i ella en té fet, me'n porte.

ELABORACIÓ:
-En una safata o recipient per anar al forn posem l'albergínia, el pebre i la tomaca rentats i sense pelar i els posem un poquet d'oli d'oliva i sal per damunt. Escalfem el forn a uns 200 graus i quan està ben calent posem la safata dins amb tot i ho tenim més o menys mitja hora o un poc més depenent del forn fins que tot està cuinat i ben tovet. Apaguem el forn i esperem que es refrede per poder pelar-ho tot sense cremar-nos. Pelem el pebre i l'albergínia i les tallem en tiretes i pelem la tomaca i la tallem a trossets, una vegada ho barregem tot en un recipient, la tomaca es desfà. Pelem el gra d'all i el piquem ben xicotet i el posem dins, juntament amb un bon xorro d'oli d'oliva i un poc de sal. A mi també m'agrada posar el líquid de les verdures que ha quedat a la safata del forn. Ho deixem reposar unes horetes i després ja ens ho podem menjar, acompanyat amb algun dels ingredients salats que he comentat a dalt. El problema de posar tomaca és que per la seua acidesa es conserva pitjor, per tant ens ho hem de menjar ràpid, si volem que ens dure uns quants dies a la nevera, és millor no posar tomaca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada