dissabte, 18 d’octubre del 2014

Morro fregit

-Sempre ha estat una de les tapes que més m'ha agradat demanar als bars, sempre i quan te l'hagen fregit allà, i no siga envasat. em vaig proposar aprendre a fer-lo i, al final, el resultat va ser molt semblant als dels llocs on més sol agradar-me, tot i que quan vaig vore la careta la primera volta em va impactar molt, era com vore una cara de porc buida per dins, amb el forat per l'ull i per respirar. Està clar que no es un menjar per abusar, no deixa de ser un fregit, però de tant en tant està bé permetre's una llicència.

INGREDIENTS:
-"Careta de porc" (amb mitja la ix un bon platet, però en podem fer una sencera).
-Oli de gira-sol (un bon xorro, com per omplir bé la paella i que tot el morro quede sumergit).
-Sal.
-Pebre negre (si ens agrada).

ELABORACIÓ:
-Agarrem la careta i la rentem i sequem bé. Després la tallem a trossets tan xicotets com poguem. Aquesta és la fase més dura del procés, perquè està molt dura, jo ho faig amb tisores i acabe amb prou mal de mà, supose que també es pot tallar amb ganivet. En una paella (si no és molt gran, millor), posem prou oli a calfar. Quan ja està ben calent, tirem el morro dins i el salem i tirem el pebre negre, baixem un poc el foc i el tenim fregint un quart d'hora més o menys. La primera volta em va quedar més gelatinós que cruixent perquè el vaig fregir poc. Quan ja està ben dauradet, el treiem i l'escorreguem bé per després poder-lo menjar. Si fa falta, ara podem afegir més sal, a mi 'agrada ben saladet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada