dimarts, 29 d’octubre del 2013

Rabo de bou estofat

-Ja feia temps que tenia ganes de cuinar rabo, no sabia molt bé de què ni com fer-ho, però em feia gràcia.
Algunes voltes havia preguntat al mercat però no en tenien i, l'altre dia, per fin en vaig pillar, em va dir que podia agarrar-lo de vedella o de "buey" (la veritat és que no sé com es diu en valencià, per això ho he traduït com bou) i vaig triar aquest últim. Per fer-lo, la olla ràpida, per assegurar-se que queda ben cuit. Vaig comprar un rabo sencer, uns 800 grams, que em va dir que donava per dues persones, perquè té molt os, però com que vaig posar creïlles i salsa, donava per tres racions. Les proporcions dels altres ingredients, depenen dels gustos.

INGREDIENTS:
-800 grams de rabo de bou.
-Un porro.
-Una ceba.
-Dos dents d'all.
-Una carlota.
-Una tomaca.
-Quatre creïlles mitjanes.
-Oli.
-Sal.
-Julivert.
-Llorer.
-Romaní.
-Vi negre (un xorret, jo, com que no en tenia, vaig posar un poc de vi blanc i un poc de conyac, i el resultat és molt bo també).

ELABORACIÓ:
-Salem i enfarinem els trossos de rabo i els sofregim un poc en una paella i el reservem.
En l'olla ràpida, posem un xorret d'oli i sofregim la ceba, els alls, el porro i la carlota prèviament picats (jo ho faig a la picadora i queda més desfetet). Quan ja està ben sofregit, afegim els trossos de carn i ho tapem tot amb aigua (si tenim brou de verdures suau, millor). Afegim ara també les espècies, julivert, romaní, llorer o les que volguem i tanquem l'olla. Una vegada tancada l'hem de deixar a foc màxim a la posició 2 fins que comença a pitar. A partir d'eixe moment, baixem el foc a la meitat i hem de cuinar el rabo 20 minuts. Jo el que faig és apagar el foc als 5 minuts i els altres 15 aprofitar el calor de l'encimera perquè s'acabe de fer.  Passats estos minuts obrim l'olla i li afegim les creïlles tallades en daus. Ho tenim a foc suau uns 20 minutets sense tancar l'olla i ja està. Segons ma mare és millor no tancar l'olla amb les creïlles perquè és fàcil que es passen i es desfacen. La meua experiència també em diu que la salsa es pot enganxar massa si tenim massa estona l'olla a pressió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada