dimarts, 8 d’octubre del 2013

"Potitos" de pollastre

-Un dia estàvem al supermercat i Sílvia em va dir que els "potitos" (la papilla dels xiquets) de "ternera a la jardinera" estava molt bona. Vaig pensar que si la féiem en lloc de comprar-la, encara estaria millor. Vam provar de fer-la i quedava un poc massa forta. Se'ns va ocòrrer que amb pollastre seria més suau. Ho vam provar i ens va agradar molt. Ahí va el resultat:

INGREDIENTS:
(per dues persones)
-Pollastre (Vam provar amb entrecuix però quedaven trossets d'os i ens vam decidir per fer servir petxuga, 4 ó 5 filets fins).
-Fesols verds (Un bon grapat, depén del gust, jo els compre congelats).
-Ceba (Una sencera, o all porro, el que preferim).
-Carlota (Un parell).
-Creïlla (Una del tamany que volguem).
-Oli.
-Sal.
-Aigua.

ELABORACIÓ:
-Jo ho faig amb l'olla ràpida, que és molt més ràpid, i aquest és el procés que explicaré. Posem un xorret d'oli i sofregim tots els ingredients excepte la creïlla, que la afegirem al final. Ho hem de pelar tot i no fa falta que ho tallem molt menut, ja que després ho triturarem tot. Afegim la creïlla i ho tapem tot amb aigua. Afegim un poc de sal i tanquem l'olla amb el foc al màxim. Quan comença a fer els pitos, baixem el foc i jo la tinc un minut i l'apague, perquè, com que tinc vitro no d'inducció, quan apagues el foc, queda molt calor i s'acaba de fer. Si tenim inducció o tenim pressa i no ho podem deixar al foc perquè s'acabe de fer, ho hem de deixar 2 o 3 minuts com a mínim, és qüestió de provar. 
Quan obrim l'olla, posem els ingredients sense aigua en la batedora de got i després afegim un poc de l'aigua de la cocció, depén de com ens agrade d'espés, afegim més o menys, depén de si volem una crema o una "papilla". Ho provem de sal i si fa falta n'afegim més i ja està.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada