dissabte, 13 d’abril del 2013

"Petxugues" de pollastre amb nata

-Quan era menudet, només podia menjar cuixa de pollastre, no sé molt bé per què, la "petxuga", que era com li déiem (encara que ja sé que és un castellanisme en tota regla), se'm feia una bola a la boca i em costava molt de tragar. Ma mare, com sempre, anava buscant la manera que ens menjàrem les coses a gust i va trobar aquesta manera, que m'encantava i encara m'encanta. Això sí, acompanyada d'un bon tros de pa. Jo li he afegit el roquefort, que m'agrada molt, però l'essència és la mateixa.

INGREDIENTS:
-"Petxugues" de pollastre (tallades fines o grosses, com més ens agrade. Depenent com, entre 2 i 4 per persona).
-Xampinyons (jo gaste la safata laminada del mercadona, que ja ve neta, i ni els talle ni res).
-Oli (un xorret però no molt).
-Sal.
-Nata (1 brick dels menudets. Per consell de ma mare, compre la de montar, que serveix per montar i per cuinar, en canvi la de cuinar no serveix per montar).
 -Formatge roquefort (opcional, jo en pose un bon tros, però depén de com ens agrade de fort).

ELABORACIÓ:
-En una paella amb un poquet d'oli, anem fent les "petxugues"  i salant-les fins que queden cuites i daurades per les dues bandes. A mesura que les fem, les anem reservant en un plat. En la mateixa paella, una vegada hem acabat, fem els xampinyons, afegint-los també sal. Quan ja estan fets, posem la nata i el formatge a trossets perquè es vaja desfent. Quan la nata ja fa xup xup, tornem a afegir el pollastre i deixem que es vaja sucant amb la nata a foc lent. Quan ens sembla que la nata s'ha reduït prou i el pollastre està ben mullat, ho servim, amb una bona barra de pa per sucar la nata, la qual cosa personalment m'encanta. 

1 comentari: