dimecres, 17 d’abril del 2013

Espagueti carbonara (amb ou)

-Tota la vida havia pensat que els espagueti carbonara es feien amb nata, però a casa ma uelo, al poble, hi
havia un llibre de pasta (de Sofia Loren, per cert) en el qual hi havia moltes receptes. Un estiu que vaig passar sol allà, em va pegar per anar fent receptes d'aquest llibre, no havia cuinat en serio mai, i pot ser va ser la meua primera incursió al món de la cuina i, en aquell llibre, és on vaig descobrir que, per als italians, la pasta carbonara es fa amb ou, i no amb nata o crema de llet com solem fer per ací.

INGREDIENTS:
-Espagueti (entre 100 i 125 grams per persona, depenent de la gana)
-Ceba (talladeta ben fineta o picada. La quantitat depén de com ens agrade, jo per dues persones en pose mitja o una sencera, depenent del tamany).
-Bacon (jo compre el de tires del mercadona, que crec que és tarradellas).
-Xampinyons (laminats o tallats com volguem)
-Ous (Jo pose un ou per persona, però depén de cadascú).
-Oli.
-Sal
-Aigua.
-Formatge parmesà.

ELABORACIÓ:
-Posem a bullir aigua en un perol i, quan ja ho fa, afegim els espaguetis i la sal i ho movem amb una cullera de fusta perquè no s'enganxe. Ho deixem bullir els minus que ens digua l'envàs del espagueti. Al mateix temps, en una paella amb oli, posem a sofregir la ceba picada, després afegim el bacon i, al final, els xampinyons. Escorreguem la pasta una vegada ja està bullida i l'afegim a la paella amb el sogregit i ho barregem tot bé. En un plat fondo, batem els ous i els tirem per damunt dels espagueti i ho movem tot bé fins que l'ou va collant. Quan ja està, ja podem servir. Per una altra banda, haurem ratllat el formatge parmesà, que podem traure en un recipient perquè cadascú se'l vaja posant al plat, o podem afegir-lo a la paella i que vaja barrejant-se amb tot, com volguem.

1 comentari:

  1. Per fi el que buscava! Espaguetis carbonara sense nata!! Perque el meu fill major la odia, i la resta estem farts de bolonyesa. Hui els faig segur! Graciesssss

    ResponElimina