dilluns, 4 de maig del 2020

Arròs confinat VII: Amb abadejo i carxofes


-Un dels arrossos típics del meu poble és la paella amb abadejo i floricol. A mi la floricol no és que m'agrade massa, tot i que aquest arròs sí que m'agrada. Tenia un filet d'abadejo congelat i ganes d'arròs. Com que a la nevera quan és època sempre tinc carxofes i m'encanten de totes les maneres, per què no fer una variant substituint la floricol per carxofes?


INGREDIENTS:
-Arròs (Una tasseta, uns 100 grams per persona)
-Aigua (El triple que d'arròs, tres tassetes per persona, si tenim caldo de verdures o peix també va bé)
-Abadejo (Un filet mitjà per persona, jo aquesta vegada he gastat congelat, els de pescanova, que venen 2 o 3 filets depenent de la mida, i queden molt bons, tot i que últimament més salats).
-Alls (Un parell de grans per ració)
-Carxofes (Quan més millor, jo per mi sol n'he posat dos)
-Pebre roig (Dolç, no picant)
-Colorant (perquè quede groguet)
-Oli d'oliva
-Sal

ELABORACIÓ:
-En un perol posem l'aigua o el caldo ja mesurats i l'escalfem. En una paella, posem un xorro d'oli i fem el filet d'abadejo, primer amb la pell cap a vell i, quan li donem la volta, treiem la pell i la posem a l'aigua per bullir-la un poquet i enriquir-la, així fem el caldo si no en teníem. Pelem les carxofes i els tallem la punta i el rabo i la tallem, primer en quarts i després cada quart en 2 o 3 rodanxes. l'afegim a la paella amb l'abadejo juntament amb els alls picats  i la sofregim bé. Quan ja està tot sofregit afegim l'arròs i posem un poquet de pebre roig i un poquet de colorant. Quan ja hem sofregit un poquet l'arròs, colem el caldo bullint i l'afegim. Ho tenim uns 10 minutets bullint a foc viu i després baixem el foc fins que s'acaba de consumir el caldo... si quan ja està l'arròs no està fet tant com volem el tapem un poquet, si ja està, el deixem reposar destapat. Després ja ens el podem menjar. Si volem fer all i oli per acompanyar, li va molt bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada