dissabte, 24 de març del 2018

Salmó amb nata i xampinyons


-Encara recorde la primera volta que ma mare ens va fer menjar amb nata, érem xiquets i no ho havíem vist mai, tampoc recorde qui li va donar la idea... era pit de pollastre el que ens va fer ("pechugues" diem nosaltres) i diria que em vaig menjar una barra de pa. Des d'aquell moment, m'he aficcionat a fer coses amb nata, i el salmó és una de les coses que més m'agrada com queda.


INGREDIENTS:
-Salmó (A mi m'agrada més en forma de llom que en rodanxes, un llom o filet per persona)
-Alls tendres.
-Xampinyons.
-Nata (o llet deshidratada, que té menys greix i existeix la possibilitat de comprar-la sense lactosa)
-Oli
-Sal

ELABORACIÓ: 
-En una paella, posem un xorro d'oli i sofregim els alls tendres tallats xicotets, les quantitats d'alls tendres i de xampinyons depenen del gust de cadascú, jo per dos lloms de salmó pose 5 o 6 alls tendres i 5 o 6 xampinyons grans, i de nata, un brick xicotet. Quan els alls tendres ja estan, afegim els xampinyons tallats com més ens agraden, jo no faig els trossos massa xicotets. Després posem el salmó i el marquem per les dos bandes, a mi m'agrada que me'l deixen amb pell, però això és a gust de cadascú. Finalment, afegim la nata i ho tenim tot junt uns 10 minutets, afegint sal i ajustant al gust de cadascú. Servim a cadascú el troç de salmó, acompanyat d'alls tendres i xampinyons i regat amb nata, si tenim un bon tall de pa, segurament disfrutarem més. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada