diumenge, 15 de desembre del 2019

Arròs meloset amb bolets, carxofes i calamars

-L'altre dia em contava  ma mare que havia comprat bolets i s'havia fet un arròs amb bolets i gambes molt bo. Això em va canviar la idea que jo tenia de combinar els bolets només amb carn. A més, aprofitant que ara fa més frescoreta, apetix més menjar amb cullera, per això l'he fet meloset, tot i que el mateix arròs també es pot fer sequet. Respecte els bolets, els podem comprar, però donen tanta feina que jo normalment o els compre deshidratats o de pot.

INGREDIENTS:
-Arròs (1 tasseta per persona, per fer-lo meloset, jo preferisc gastar el bomba, perquè no es passa i, l'únic defecte que té per mi, que és que agarra menys gust, queda compensat pel gust del caldo).
-Caldo de peix (Si el fem sec posem el triple que d'arròs, 3 tassetes per persona, perquè quede meloset, amb 5 ja va bé, tot i que si ens agrada més caldós sempre en podem afegir més o afegir-lo després). Si gastem bolets deshidratats, podem posar un poquet de l'aigua que gastem per hidratar-los barrejada amb el caldo de peix perquè l'arròs tinga més gust de bolets.
-Bolets (Bolets variats o boletus preferisc jo).
-Calamar (Jo el gaste trossejat i congelat, que sol quedar molt bé)
-Carxofes (Les pelem i les tallem en gallonets, cada carxofa en 8-12 gallonets faig jo).
-All (Talladet ben xicotet)
-Tomaca (opcional, triturada o ratllada, jo n'he posat una culleradeta)
-Nyora (La podem posar al caldo quan bull uns 5 minutets perquè es faça blaneta i després separem la molla de la pell amb una cullera).
-Oli d'oliva
-Sal
-Colorant alimentari.

ELABORACIÓ:
-En un perol o cassola fonda (jo solc gastar el Wok), posem un bon xorro d'oli i sofregim el calamar trossejat, afegim les carxofes tallades i l'all picadet. A continuació afegim els bolets (els afegirem abans o després en funció de si són crus, deshidratats o de pot). Quan tot està sofregit afegim la tomaca i ho acabem de sofregir tot junt. A continuació posem l'arròs i el colorant i li donem una volteta a tot abans d'afegir el caldo, tenim dos opcions, posar-lo tot al principi o anar afegint poc a poc per controlar la quantitat, això sí, el que anem afegint l'hem de mantindre calent per no trencar el bull. En uns 15 minuts l'arròs ja està cuit, però al ser meloset, lo ideal és anar provant i parar un poquet abans del punt que busquem, perquè després el deixarem reposar un ratet fora del foc perquè acabe d'agarrar gustet i se'ns acabarà de coure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada