divendres, 29 de març del 2013

All i oli

-La veritat és que deuria fer-lo amb el morter i de la manera tradicional, però he de reconéixer que no tinc massa habilitat i no m'ix. Per això, com que m'agrada molt, em conforme fent-lo de qualsevol manera. El faig amb la batedora (turmis), no és el mateix, però com que m'agrada molt, ja m'està bé. 

INGREDIENTS:
-All (amb una dent tindrem prou, depenent de la quantitat que voguem fer)
-Ou (amb un serà suficient)
-Oli (un bon xorret, fins que tapem la part baixa de la batedora. En el meu got de batre tinc mesurat que si arribe a 250 ml és suficient)
-Sal (un pessiguet, depenent de com ens agrade)
-Sempre va bé tindre a mà un xorret de vinagre o llimona per si no ens colla bé (consells de ma mare, encara que ella ho diu més per quan ho fem amb morter, que costa més, un xorret de vinagre en una molla de pa).

ELABORACIÓ:
-En el got de la batedora, posem una dent d'all pelada i tallada a trossets. Afegim l'ou i un pessic de sal i posem la batedora plantada per afegir oli fins que veiem que la part baixa està ben tapada. Posem la batedora en marxa a una velocitat mitjana-alta i la tenim quieta veient com tot va barrejant-se i collant. Quan ja no veiem oli, anem alçant poc a poc fins que treiem la batedora fora. L'all i oli estarà acabat i, en principi, ben collat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada