diumenge, 19 de setembre del 2010

Coca a la llanda

-Des de tota la vida, ma mare sempre ha procurat que tinguérem alguna cosa en casa per mullar la llet, esta coca és una d'elles, molt fàcil i ràpida de fer i amb molt bon gust, mullada amb la llet, o també oberta pel mig amb "nocilla", cosa que fa temps que no prove.

INGREDIENTS:
-Sucre (250g.)
-Farina (250g.)
-2 ous
-2 llimonaes de sobre ("gasificante para repostería")
-Llet (1 got)
-Oli, a ser possible de girasol, però si és d'oliva, no passa res (mig got)
-Ratlladura de llima

ELABORACIÓ:
-En una batedora, jo gaste la de got, perquè ma mare em va dir que ho feia ahí i és molt més còmode, posem primer el sucre i els ous i ho treballem una miqueta. Després afegim la llet, l'oli i els dos sobrets blancs de les llimonaes (acidulant) i seguim treballant un ratet. A continuació tirem la farina, la llima ratllada i els dos sobres blaus de les llimonaes (gassificant), i ho acabem de moure tot fins que quede ben uniforme. Ho posem en un motlle. Normalment es fa en una llanda, per això el seu nom, però jo, com que tinc un forn menut, he de gastar un motlle redó i em queda més alteta. La posem al forn que prèviament em escalfat a 180-200 graus, depèn del forn i la deixem més o menys mitja hora. Quan ja ha inflat i està quasi, li tirem per damunt un poc de sucre i canyella si volem, si no ja està bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada