dijous, 3 de setembre del 2009

Arròs al forn


-De tots els arrossos, éste és el que a mi particularment més m'agrada. La base són els cigrons i les costelles de porc i, per supost, l'arròs. Si bé és més típic quedar per anar de paella, jo preferisc anar d'arròs al forn, però té el problema que, com s'ha de fer al forn, no es tant fàcil fer-lo per molta gent. (Versió actualitzada amb vídeo: http://bonprofitatots.blogspot.com/2020/04/arros-confinat-iv-arros-al-forn.html)

INGREDIENTS:
-Arròs (una tasseta per persona)
-Caldo de carn (dos tassetes per cada tassa d'arròs)
-Costelles de porc
-Cansalada magrosa, o magre o altra carn de porc
-Cigrons
-Butifarra (morcilla)
-Alls (un cap sencer)
-Oli
-Sal
-Colorant (per donar-li el color groguet)

ELABORACIÓ:
-Els cigrons s'han de preparar, posant-los amb aigua el dia d'abans i coent-los abans de posar-los a l'arròs. Jo personalment, per estalviar feina, faig servir els de pot, ja cuits, rentant-los abans amb aigua, i l'efecte és prou bo.
Per al caldo, a mi m'agrada fer servir peu de porc, que després també es posa a l'arròs, bollint-lo un parell d'hores amb ceba, però val qualsevol caldo de carn.
En una paella, posem a sofregir la carn, les costelles i la cansalada, en trocets no molt grans, juntament amb el cap d'alls sencer. Si volem, abans d'acabar podem posar les costelles a bollir amb el caldo perquè s'acaben de fer bé. Quan la carn ja està daurada, li posem l'arròs en la paella per sofregir-lo una miqueta abans de posar-lo al forn.
En una cassola per al forn, posem el caldo, l'arròs i la carn, amb el cap d'alls i una butifarra crua que punxem prèviament. El posem dins del forn, prèviament escalfat, i quan el caldo es consumix, ja està bo per menjar. El colorant el podem posar quan sofregim l'arròs o quan posem tot en la cassola del forn.

2 comentaris:

  1. Hola Rafa. Primerament m'agradaria donar-te l'enhorabona per aquest blog. A mí, que visc a Amsterdam, hem serveix de gran ajuda pegar una ullada al teu blog quant tinc ganes de menjar un bon plat de la nostra terra (jo sóc de Quatretonda, a la Vall d'Albaida). Les receptes de la meua mare i de la meua avia, són les mateixes o quasi iguals que les teues (o de ta mare Reme) :)

    Avuí a Amsterdam es menja arròs al forn, que igual que tu, de tots els arrossos a mi també és el que més m'agrada.

    Enhorabona de nou i gràcies per prendre la molèstia compartir totes aquestes receptes de la meravellosa cuina valenciana. Això és patrimoni nostre!!

    Salutacions,
    Jordi Prats Verdú

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu comentari, Jordi. La veritat és que és un plaer compartir estes receptes, m'encanta menjar i cuinar, i les dones de la nostra terra són grans cuineres. Per cert, el uelo de ma mare també era de Quatretonda.

      Salutacions.

      Rafa

      Elimina