diumenge, 5 de gener del 2014

Estofat de vedella

-Sílvia i jo som uns grans aficcionats al programa "Top Chef". En un dels programes, la prova era fer una caldereta de carn. Als dos se'ns va fer la boca aigua i vam dir, hem de fer alguna cosa semblant. Com que caldereta no en tenim i requeriria molt de temps, vam decidir fer alguna cosa semblant però amb l'olla ràpida, instrument que m'encanta per cuinar. El que posaré ací ens dóna per 3 racions, més o menys.

INGREDIENTS:
-Vedella (a taquets, per guisar uns 400 grams)
-1 ceba
-All (2 o 3 dents)
-1 pebre verd.
-Altres verdures que ens agraden (carlota, all porro...)
-Tomaca (un parell de tomaques madures ratllades)
-Xampinyons (si volem)
-Farina (una culleradeta).
-Vi negre (1 quart de litre més o menys).
-Oli.
-Sal.
-Espècies (a mi m'agrada posar romaní, timonet i julivert).

ELABORACIÓ:
-Posem un bon xorro d'oli en la olla i la posem al foc. Tallem totes les verdures ben xicotetes i les anem sofregint a foc lent (jo les pique amb la picadora i així espessen la salsa sense trobar-nos més tropessons que la carn). En una paella amb oli, anem marcant els tacos de vedella, prèviament salats i passats per farina i els anem retirant en un plat i reservem la paella amb l'oli. Quan la verdura ja està ben sofregida, afegim la tomaca ratllada i un poc de sucre per matar l'acidesa. Després afegim la carn i ho barregem tot. Afegim el vi i un poc d'aigua ( o si tenim caldo de carn molt millor) fins que ho tapem tot i tapem la olla i la posem als dos. Jo ho tinc entre 15 i 20 minuts des de que fa els "pitos" (com que tinc encimera sense inducció, abans de 10 minuts ja apague el foc i ho deixe fins al minut 20 que vaja fent-se amb el calor latent). Mentre que es va fent tot, anem tallant les creïlles a taquets i les afegim a la olla una vegada l'hem obert. Podem tornar-la a tancar, però jo preferisc bullir-les a foc mig uns 20 minuts així part del caldo s'evapora i queda més espesset. Mentre es fan les creïlles, en la mateixa paella en que hem fet la carn, sofregit els xampinyons i, quan ja estan, els afegim també a l'olla amb tot l'oli. Quan apaguem el foc, ho deixem repossar un ratet, els estofats sempre estan millor si els deixem descansar un bon rato. A l'hora de menjar, es pot menjar amb cullera o amb forquilla i ganivet, com cadascú vullga. Això sí, sempre acompanyat d'un bon tros de pa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada