diumenge, 17 de maig del 2020

Massa de pizza

-L'altre dia, sense esperar-ho van tindre un detall amb mi d'aquells que t'alegren la quarentena. Em va sonar el telèfon i era Juanjo, que deia que estava a la porta de casa, no podia baixar a veure'l ni fer-lo pujar perquè estava fent classe, però em va dir que era igual, només volia deixar-me una cosa a la bústia. Quan vaig poder baixar a mirar, m'havia deixat uns paquetets de llevat fresc. Després de llegir la seua recepta d'empanada, on jo em tornava a queixar de que no en trobava, va decidir dur-me'n, ja que havia de passar propet de casa. La primera cosa que tenia ganes de fer era massa de pizza, i pizza, evidentment. En lloc de fer la que feia sempre, vaig decidir buscar-ne alguna d'algun cuiner reconegut, i vaig trobar aquest vídeo de Jesús Marquina(Marquinetti):
He fet una adaptació per fer una pizza individual, i és el que posaré en esta recepta.

INGREDIENTS:
-Farina (200 grams, en teoria de força, però jo la vaig posar normal i queda molt bé també)
-Llevat (5 grams, la cinquena part d'una pastilla, que són de 25, ell per un quilo en posava 10 però a mi 2 em semblava massa poquet)
-Aigua (120 ml, si pot ser, fresca)
-Oli (6 grams)
-Sal (5 grams, tot i que jo no la mesure, pose un pessic i ja està)

ELABORACIÓ:
-Posem la farina en un bol i li fem un forat al mig com si fóra un volcà. Disolem el llevat en un poquet de l'aigua que haurem separat i la posem dins del forat amb la sal i ho barregem amb la farina amb una cullera de fusta o amb la mà. Després poc a poc anem afegint la resta de l'aigua. Ho treiem del bol amb les mans i comencem a amassar-ho tot. Quan ja tenim una massa consistent i ben barrejada, afegim l'oli i seguim amassant fins que ens quede ben uniforme, en total serien uns 15 minuts. Si fem massa per més d'una pizza, la posem en el bol a la nevera mitja horeta i després la traguem i la tallem en els trossos que volem i fem boles, si fem només massa per una pizza, ens podem botar este pas. En un tupper, pintem la base amb oli i posem la bola per una pizza dins, tapem el tupper i el posem a la nevera, on el tindrem un mínim de 18 hores fermentant.
Al dia següent, quan ja han passat les hores, traguem la massa, enfarinem una superfície i comencem a aplanar-la amb les mans, segons ell és millor no fer servir el corró perquè trenca els alvèols i no ixen les bombolles característiques, he de dir que li he fet cas i és la primera vegada que una pizza meua té bombolles com les dels restaurants. Anem aplanant amb els dits i donant-li forma i deixant les vores un poquet més grosses. Ell també ho feia passant la massa d'una mà a l'altra, però he de dir que m'he quedat amb l'intent. Una vegada aplanada i formada, la posem en paper vegetal sobre la reixa del forn i li posem damunt els ingredients que volguem. Escalfem el forn a temperatura màxima, en el meu cas 270 graus i la posem a mitja altura. En menys de 10 minuts ja la tenim, la baixem un minut o dos més a la part de baix perquè quede cruixent i ja està. Jo en aquest cas l'he fet amb tomaca que he ratllat i fregit, ceba i xampinyons que he sofregit i xoriço (sarta dulce) i formatge Arzúa que he posat per damunt abans de posar-la al forn. Aquest formatge el vaig descobrir perquè Chicote el gastava per fer una pizza amb polp, i he de dir que des de que el vaig provar m'he enganxat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada