diumenge, 3 de maig del 2020

Pizza de polp


-Com que després de tant de temps correguent per dins de casa demà per fi podré correr pel carrer, o el que és el mateix, córrer de veritat, hui he decidit sopar el que més m'agrada la nit abans de córrer. L'altre dia vaig vore a instagram una pizza de Chicote feta amb polp (les potes que venen envasades al buit, que són més cares però molt fàcils de gastar i queden molt bé), i vaig pensar que era una bona idea. Com que la massa de pizza que faig normalment porta llevat i encara no n'he trobat, he fet una altra massa que em va ensenyar ma mare que porta cervesa per fer aquesta funció. Respecte la farina, he posat la major part integral amb un poquet de farina blanca, es pot posar qualsevol, però crec que per la pizza m'agrada més tota blanca. Amb els ingredients que he posat he fet una pizza per mi sol, però tranquil·lament poden menjar dos persones.

INGREDIENTS:
-Polp (Jo he posat uns 150 grams, dos de les 3 potes que venien en l'envàs)
-Ceba (últimament sempre gaste ceba dolça, que és menys forta, n'he posat un poc més de mitja)
-All (un parell de grans)
-Tomaca fregida (Jo preferisc fregir-la jo)
-Oli d'oliva
-Sal
-Pebre roig (jo preferisc posar el dolç, però supose que és més normal gastar el picant)
-Mozarella fresca (una bola, a mi sempre m'agrada posar-li'n a les pizzes)
-Algun altre formatge més fortet (jo he gastat un formatge "tostat")
Per la massa:
-Mig gotet d'oli d'oliva (si pot ser suau perquè no faça massa gust)
-Mig gotet de cervesa
-Farina (La que admitisca)
-Un pessic de sal

ELABORACIÓ:
-En un bol posem la cervesa i l'oli, ho barregem bé i posem el pessic de sal i comencem a afegir la farina mentre ho movem amb una cullera de fusta fins que obtenim una massa que ja podem manipular amb les mans, ens podem posar un poc de farina a les mans perquè no s'eganxe. Ho amassem un parell de minutets i fem una bola amb la massa que deixem reposar una mitja horeta. 
Mentre la massa reposa, fregim la tomaca ratllada (o de pot) amb un poquet d'oli i en una altra paella sofregim la ceba i l'all, fins que queden ben fregits. Quan la massa ja està bona l'estenem amb un corró i la fem ben fineta. Posem la tomaca per damunt i la pintem, no cal posar-li'n molta i ocupem tota la superfícies. Després posem el sofregit de ceba i all per damunt i el polp tallat en rodanxetes (jo el talle amb unes tisores) repartit per damunt. En els forats que queden entre els trossos de polp repartim la mozarella tallada a trossets i després posem un poc de formatge més fortet repartit per tota la pizza. Tirem un rajolinet d'oli per damunt i la posem al forn prèviament escalfat a 220 graus. Entre 10 o 15 minuts la tenim feta. Just quan la traguem del forn, li posem un poc de pebre roig per damunt i a disfrutar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada