dimarts, 25 de maig del 2010

Crema d'espinacs

-Com ja vaig dir amb la crema de xampinyons, el procès per fer qualsevol crema és el mateix, simplement canviem els ingredients principals. En aquesta crema a mi m'agrada molt el color, un verd molt viu, que podem adornar amb virutes de formatge de cabra, que a més queden molt bé amb el sabor dels espinacs. Com a totes les cremes, posarem creïlla per espesar en lloc de crema de llet, la qual cosa fa que la crema tinga menys greix.

INGREDIENTS:
-Espinacs (jo faig servir les bosses que venen fresques i netes, i en pose una sencera per fer 2/3 racions de crema).
-Ceba
-Creïlla
-Oli
-Sal
-Aigua

ELABORACIÓ:
-En un perol amb un poc d'oli, posem a sofregir la ceba tallada a trocets i els espinacs i ho ajustem un poc de sal. Quan ja ho tenim més o menys, afegim la creïlla tallada a daus i aigua fins que ho tapem tot. També podem sofregir més la creïlla si volem. Quan bull, ho deixem bullir uns 25 minuts per tal que es faça la creïlla i després ho colem tot. És millor colar el caldo perquè així podem anar afegint-lo poc a poc a la batedora depenent de si volem la crema més o menys espesa. Posem tota la verdura a la batedora, jo preferisc utilitzar la de got perquè m'agrada més la textura que queda, ho cobrim amb el caldo que hem colat i provem per vore si ens queda molt espés i per provar-ho de sal, afegim el que falte i tornem a batre fins que quede al nostre gust.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada