diumenge, 22 de març del 2020

Rabo de bou amb vi negre i xocolate


-Crec que cada vegada que cuine el rabo el faig d'una manera diferent, respecte al que tinc penjat amb salsa de vi negre, les principals modificacions són el xocolate negre, que he posat al final i que no he macerat les verdures. Aprofitant que l'altre dia Juanjo em va dur dos rabos de Binéfar i que tenia una ampolla de vi del Somontano guardat, he fet el confinament un poc més agradable.

INGREDIENTS:
-Rabo de bou (o de ternera, que és el que solen vendre't. Jo n'he posat un de 900grams i dóna per dues racions ben bones).
-Una ceba ben grossa (o dos més menudes)
-Una carlota (pastanaga)
-Dos creïlles mitjanes (si pensem que sobre rabo i congelar-lo, posem menys creïlla perquè no sobre, que si la congelem queda molt malament)
-Dos grans d'all
-Farina (per passar el rabo abans de sofregir-lo)
-Oli d'oliva
-Sal
-Vi negre (un bon xorro, però depèn de quant li agrade a cadascú)
-Aigua
-Xocolate negre (jo he posat un del 85% de cacau, un quadrat de 12,5 grams)
-Espècies (jo he posat romaní i timonet).

ELABORACIÓ:
-Ho podem fer en l'olla ràpida però jo preferisc fer-ho en el perol i fer xup xup. Salem el rabo i el passem per farina (ma mare em va donar la idea per enfarinar de posar-lo en una bolsa, tirar dins un poc de farina i menejar-ho bé perquè tots els trossos queden impregnats) i el posem en el perol amb un bon xorro d'oli per marcar-lo per tots els costats. Retirem el rabo i posem la ceba, la carlota i l'all en el mateix oli i posem la sal que volguem. Quan ja està ben sofregit afegim el rabo i les espècies i ho tapem tot amb aigua i vi en les propocions que volguem, però amb compte perquè el vi dóna molta acidesa a la salsa. Ho tenim fent xup xup com més temps millor, jo ho he tingut unes 3 hores, hem de controlar perquè el rabo no s'enganxe i perquè no ens quedem sense aigua. 25 minuts abans posem la creïlla, cascada perquè espesse un poc i quan està cuita, apartem la creïlla i el rabo i triturem la salsa amb les verdures perquè quede més fina. Afegim el xocolate perquè es vaja desfent i després el rabo i les creïlles que hem tret perquè tot agarre gustet. Apaguem el foc i ho deixem repossar abans de servir, amb bona cosa de pa (jo la creïlla la faig en el lekue, 5 ' a 800W i quan lleve el rabo i triture la salsa l'afegisc perquè agarre gustet)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada