dissabte, 27 d’abril del 2013

Magre en salsa


-Ja m'agradaria que m'agradara més el peix, però no ho puc evitar, sóc molt carnívor... i la companya que m'he buscat fa que aquest tema s'aguditze. Per això, cada dos per tres, agarre el telèfon i pregunte: "Mamà, com puc fer tal o qual cosa?" aquesta vegada va ser magre el que volia fer, i el que em va dir, ho vaig adaptar al meu gust.

INGREDIENTS:
-Magre de porc (a taquets, encara que també podem gastar un altre tipus de carn si ens agrada més),
-Ceba (una o més, depén de la quantitat de carn).
-Alls (5 o 6 dents, depén de quant ens agrade).
-Tomaca (Una tomaca madura per ratllar-la o més si ens agrada).
-Xampinyons (Una safata de xampinyons laminats ja està bé).
-Oli.
-Sal.
-Conyac.(Un xorret, o mig got, depén de quant ens agrade, més o menys)
-Pebre negre.

-ELABORACIÓ:
-En una paella grandeta, posem a sofregir la carn i, quan es comença a fer, afegim un xorret de conyac i deixem que es consumisca o el cremem per que se'n vaja l'alcohol. Quan ja està daurada la carn, la retirem i, en la mateixa paella, fem els xampinyons. Quan ja estan, els retirem també. Per una altra banda, haurem picat la ceba i l'all que en la mateixa paella, també sofregirem fins que estiguen daurats (ma mare em va dir que també es podia posar carlota, però a mi no m'agrada massa). Quan ja està daurat, afegim la tomaca ratllada i també podem afegir una culleradeta de sucre per traure l'acidesa. Quan ja està tot ben fet i barrejat, afegim la carn i els xampinyons que teníem reservats i deixem, a foc baix, que es vagen fonent tots els ingredients un ratet. Després ja està bona per servir, com a plat principal, com acompanyament o com a tapa per anar picant. Això sí, està bé que tinguem a mà una bona barra de pa, perquè el caldet està ben bo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada