diumenge, 6 d’octubre del 2019

Arròs amb bròquil, calamars, gambes i espàrrecs

-Tenia un bon caldo de peix fet amb cap de rap al congelador i ganes de menjar arròs. Només era qüestió de buscar a la nevera i el congelador alguns ingredients que casaren. Des de menudets, a casa ens vam acostumar a menjar el que hi ha, de vegades ix millor i de vegades pitjor, però he de dir que aquest arròs està realment bo.

INGREDIENTS:
-Arròs (Una tasseta o uns 100 grams per persona)
-Caldo de peix (El triple que d'arròs, jo he gastat un que tenia fet amb un cap de rap i ja que el descongelava he aprofit per bullir un poquet en ell el bròquil i donar-li més gustet).
-Calamars (jo, al igual que les gambes he gastat congelats, els que ja venen trossejats, perquè era un arròs sense anar a comprar. Tot i això, he de dir que donen molt bon resultat a l'hora de fer arrossos).
-Gambes (ja pelades).
-Bròcul.
-Espàrrecs verds.
-All (un gra picadet).
-Oli d'oliva.
-Nyora.
-Colorant.

ELABORACIÓ:
-Si no tenim el caldo fet, el fem, jo normalment quan compre peix, si és blanc, dic sempre que em guarden el cap i l'espina i així sempre tenim l'opció, el bullim 15-20' amb un poquet de verdura i el deixem reposar un ratet i ja està. En aquest cas, jo en tenia un de rap. En el mateix caldo, li peguem un bull una miqueta al bròquil separadet en flors i així ja el tenim cuit, jo també pose uns minutets la nyora perquè quede blaneta i poder separar la carn de la pell.
En una paella posem un xorret d'oli i sofregim els calamars, perquè vagen deixat gustet a l'oli. Quan està afegim els espàrrecs tallats menudets i el bròquil que ja hem bollit una miqueta, en aquest ordre. Al final posem les gambes i l'all picadet. Quan ja ho tenim tot, afegim l'arròs i el sofregim també una miqueta, jo també tire un poquet de colorant perquè m'agrada l'arròs groguet. 
Una vegada hem sofregit l'arròs, posem el caldo ben calent perquè entre en ebullició només posar-lo a l'arròs i el tenim a foc fortet, fent xup xup uns 10 minuts o fins que vegem que ja assoma l'arròs perquè hi ha poc de caldo. Baixem el foc i deixem que vaja consumint-se poc a poc fins que queda l'arròs sec. Si volem que es faça socarrat, quan ja no queda caldo, deixem el foc un poquet més. Una vegada retirada la paella del foc, deixem reposar 10-15 minuts abans de servir perquè s'acabe d'assentar el gust i l'arròs. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada