diumenge, 3 de febrer del 2013

Espagueti carbonara

-Estava temptat d'escriure espagueti amb nata, que és com a mi em van arribar per primera volta estos espagueti per part de ma mare, però amb els anys, coneixent la pasta italiana, es pot pensar que este seria el nom més addient, encara que la vertadera carbonara és amb ou i no amb nata. M'encanten.

INGREDIENTS:
-Espagueti
-Ceba
-Xampinyons
-Bacon (en tires)
-Nata (per cuinar, però la nata per montar també servix, millor comprar aquesta que servix per les dues coses)
-Parmesà ratllat (jo preferisc ratllar-lo jo, però si el comprem ratllat, menys feina).
-Oli
-Sal

ELABORACIÓ:
-Posem aigua a bullir i quan ja comença, afegim els espagueti i els tenim bullint el temps que diga el paquet. La sal l'afegim una vegada ja afegida la pasta. Per una altra banda, en una paella amb oli, sofregim la ceba tallada ben menudeta o picada i li posem sal, quan està dauradeta, afegim el bacon. Jo gaste un paquetet de bacon en tires per dues persones, però supose que per tres també arriba, posaríem més espagueti i ja està. Després afegim els xampinyons, en tires o talladets com més ens agrade i, quan està tot, afegim la nata perquè vaja espesant-se i ho barregem tot molt bé. Una vegada hem escorregut els espagueti, els juntem amb aquesta salsa i ho barregem tot bé. En este moment, podem afegir el parmesà ratllat i barrejar-ho tot bé, o també podem servir els plats i cadascú que es pose el formatge que vullga. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada