divendres, 14 de desembre del 2012

Galtes de porc al forn

-Vaig descobrir les galtes quan vaig vindre a viure a Catalunya, perquè a València no és un plat massa comú, però des que les vaig descobrir, m'agrada molt demanar-les allà on vaig, ja siga al forn, a la brasa o en salsa. La veritat és que aquesta recepta és una barretja de vàries que he consultat per internet, per tant, no és ben bé una recepta de ma mare, però he pensat que si jo li explique a ella i ella comença a fer-la, la puc considerar una recepta de Reme i penjar-la en este bloc. És una bona manera d'ampliar les receptes del bloc.

INGREDIENTS:
-Galtes de porc.
-Ceba.
-All.
-Oli.
-Sal.
-Brou (de verdures, però si no, podem fer-lo servir de carn). 
-Conyac.

ELABORACIÓ:
-En una paella amb un poc d'oli, anem sofregint les galtes per les dues cares fins que les deixem un poc dauradetes. A mesura que estan, les anem retirant del foc i reservant en un recipient que puga anar al forn. És important que la part de la galta amb os quede cap a baix i la part més carnosa cap a dalt.
 En la mateixa paella i amb el mateix oli, sofregim l'all i la ceba tallats a trocets menudets fins que estan més o menys dauradets. Quan ja estan, afegim un xorro de conyac i un poc de brou i els deixem bullir per netejar la paella i afegim tota aquesta barreja al recipient on tenim les galtes. Ens assegurem que el líquid tapa les galtes fins el punt que l'os no quede a la vista. Ho tenim 20 minutets a 200 graus i reguem bé les galtes amb la salsa i baixem la temperatura fins 150 graus. Ho deixem dins del forn i de tant en tant anem regant les galtes amb la salsa i assegurant-nos que sempre hi ha suficient, si no, afegim brou. En un parell d'hores, les galtes ja estan fetes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada