dissabte, 13 d’agost del 2011

Crema de porros (Vichyssoise)

-Per mi que m'agraden molt les cremes, éste és un plat molt adequat per l'estiu, ja que és una crema que es menja fresqueta i que està molt bona igualment, perquè les habituals(xampinyons, espàrrecs,...), fresquetes no m'agraden. Aquesta al principi de fer-la ma mare tampoc m'agradava, però poc a poc he anat agarrant-li gustet. L'elaboració és molt senzilla, similar a les altres cremes que he anat penjant al bloc.

INGREDIENTS:
-Alls porros
-Ceba
-Creïlla
-Oli
-Sal
-Aigua
-Pernil.

ELABORACIÓ:
 -En un perol amb un poc d'oli, posem a sofregir la ceba tallada a trossets i el porro, també talladet i ho ajustem un poc de sal. Quan ja ho tenim més o menys, afegim la creïlla tallada a daus i aigua fins que ho tapem tot. També podem sofregir més la creïlla si volem. Quan comença a bullir, ho deixem uns 25 minuts per tal que es faça la creïlla i després ho colem tot. És millor colar el caldo perquè així podem anar afegint-lo poc a poc a la batedora depenent de si volem la crema més o menys espesa. Posem tota la verdura a la batedora, jo preferisc utilitzar la de got perquè m'agrada més la textura que queda, ho cobrim amb el caldo que hem colat i provem per vore si ens queda molt espés i per provar-ho de sal, afegim el que falte i tornem a batre fins que quede al nostre gust. Deixem que es refrede o la mengem calenta, depén de com ens agrade o de l'època de l'any. La servim en un bol amb trossets de pernil i a gaudir!

1 comentari:

  1. Hola Rafa!!! Jo també la faig aquesta però el meu toc personal és ...... afegir-hi una o dues pomes golden i només una creilla petiteta!! Si ho proves ja em diras si t'ha agradat. Ens veiem ;-).
    Pilar Benabarre

    ResponElimina