dijous, 1 d’octubre del 2009

Daurada al forn


-Aquest és un plat molt senzill de fer i de fet un dels pocs peixos que menge a casa de manera un poc elaborada, és a dir, no a la planxa, es pot fer d'altres maneres, però a mi m'han ensenyat d'aquesta i m'agrada prou, la veritat.

INGREDIENTS:
-Daurada
-Ceba
-Tomaca
-All
-Vi blanc
-Oli i sal

ELABORACIÓ:
-Quan comprem la daurada, diem en la peixateria que ens la netegen per fer al forn, i ja ens la deixen preparada.
Untem amb oli una cassola per posar al forn, a continuació tallem la ceba, una no molt gran, o si no, mitja, de la manera que més ens agrade, jo la solc fer en rodanxes, em sembla que es diu en "juliana", també es posa un allet o dos picats i la tomaca tallada en 4 trossos, és millor una tomaca madura i no molt gran, si és més gran, la podem fer en trossos més menuts al gust. Jo personalment faig trossos grans perquè només la pose per donar-li gust, després la trac i així és més fàcil. Posem la daurada damunt de tot això i posem la cassola al forn, prèviament escalfat. Uns 45 minuts són suficients, a la meitat més o menys del temps, li donem la volta la daurada i tirem un xorret de vi blanc. De manera opcional, també es pot posar una creïlla tallada en rodanxes, però s'ha de posar un poquet abans al forn perquè tarda més en fer-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada