diumenge, 23 d’agost del 2020

Ajoblanco

-Fa un parell de setmanes, a Madrid, vam anar a la Taberna Puertalsol, d'Alberto Chicote i vaig provar per primera vegada el ajoblanco, molt diferent al que em pensava, perquè, tot i el nom, pràcticament no porta all i ni es nota el seu gust. Realment és com una sopar d'ametlla. Com que em va agradar tant, vaig anar directament a l'instagram del xef a buscar la recepta. El que penjaré ací és una adaptació, sobre tot en el que fa a les quantitats, perquè jo he gastat un paquetet de 125 grams d'ametlles, i ell en posava 300, però he respectat les proporcions i la manera de fer-lo. Supose que, ja que li faig propaganda, perquè em va semblar un lloc molt xulo per la seua ubicació i en el que es menja molt bé, no li importarà que li copie la recepta. 

INGREDIENTS:
-Ametlles crues (125 grams)
-Molla de pa (50 grams)
-All (Un gra menudet o mig gra si és més gran, sense el brot que té dins)
-Aigua (420ml)
-Vinagre de Jerez (17ml)
-Oli d'oliva (65ml)
-Meló i pernil (tallats en trossets molt xicotets per posar-los dins la salsa una vegada feta)

ELABORACIÓ:
-En un recipient posem tots els ingredients excepte l'oli i ho posem dins la nevera una horeta perquè la molla de pa es banye bé. Passat este temps ho treiem i ho triturem fins que quede ben finet. Afegim l'oli i l'emulsionem amb la resta. Ho podem tornar a posar a la nevera o servir directament en un bol i afegir els trossets de pernil i de meló. A la recepta original posava que s'havia de colar amb un colador finet en el pas anterior a afegir l'oli, però jo, per menjar amb cullera i "tropessons", preferisc no colar-lo i que estiga més espesset.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada