divendres, 6 de juny del 2014

Paella de polp

-A casa ens agrada molt menjar el polp cuït amb creïlles i pebre roig. Normalment el compràvem cuit per comoditat, però l'altre dia el vam coure a casa amb l'olla. En acabar, li vaig preguntar a ma mare què podia fer amb tot aquell caldo, i em va dir que el podia gastar per bullir les creïlles amb pell per després menjar-les amb el polp amb més gustet i també que podia fer una paelleta amb polp i verduretes, com que m'agrada tant l'arròs, vaig pensar, per què no?

INGREDIENTS (aquests són els que he gastat jo per 3 racions):
-Ceba (una)
-Pebre verd (un)
 -Alls (3 o 4 dents)
-Tomaca(una tomaca maüra ratllada)
-Arròs (100 grams per persona aproximadament)
-Polp (Jo per fer tres racions he gastat dos de les pates del polp, però quan més en posem, més hi haurà després).
-Carxofes (Ja que estava acabant la temporada, he triat aquesta verdura per acompanyar, però podem substituir-la per qualsevol que ens agrade).
-Oli.
-Sal.
-Vi blanc (un xorret. Esta idea l'he agarrat d'una recepta que he vist per internet).
-Caldo "de polp", el podem substituir per caldo de peix o aigua, però el gust canviarà.

ELABORACIÓ:
-En una paella amb oli, sofregim les carxofetes fins que queden fetes, jo les talle en 8 parts iguals. Les retirem i sofregim la ceba, el pebre i els alls tot picat fins que està tot dauradet, prèviament ho haurem ajustat de sal. Afegim la tomaca ratllada i, quan ja està, l'arròs i el pebre roig. Abans que se'ns creme el pebre roig, que si ho fa fa molt mal gust, afegim el xorret de vi blanc i el caldo, que haurem fet bullir prèviament, el triple de caldo que d'arròs. Ho tenim 10 minuts a foc viu i després baixem el foc perquè vaja acabant de consumir-se el caldo i coure's l'arròs. Quan ja està, apaguem el foc i deixem que repose perquè acabe d'agarrar gustet. El podem menjar amb all-i-oli i també queda molt bo.

2 comentaris:

  1. No he tastat mai l'arros amb polp. Però aquesta semana en faré . Gràcies per la recepta.
    La foto es del convent de sant Jeroni de cotalba?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que és el Convent de Sant Jeroni, els meus pares són de Rótova, bueno, i jo també, tot i que mai he viscut allí.
      A mi este arròs m'agrada molt amb all i oli, com el negre, però és qüestió de gustos.

      Elimina