dijous, 12 de gener del 2012

Filet ("solomillo") "al papillote"

-Quan vaig provar a fer el pollastre al papillote i vaig vore quant m'agradava el resultat vaig pensar, "això s'ha d'explotar. Com sempre, vaig cridar a ma mare i li vaig preguntar i em va suggerir que fera el solomillo, que era molt tendre i tenia poc greix.

INGREDIENTS:
-Filet (solomillo) sencer, una vegada fet ja el tallarem a medallons.
-Ceba.
-Bolets (jo gaste els secs, perquè es couen i solten un suquet molt bo, si els tenim frescs o gastem xampinyons, també va bé).
-Espècies (les que volguem, a mi m'agrada posar herbes provenzals).
-Oli.
-Sal.

ELABORACIÓ:
-Precalfem el forn a uns 200 graus mentre que anem preparant el filet. Sobre un paper de plata, posem els bolets i, damunt el filet. Per damunt del filet repartim la ceba talladeta ben fineta i li tirem per damunt les espècies i un xorret d'oli (la sal millor que la posem una vegada fet perquè així la carn no fa tant aigua). Tanquem la plata ben tancada perquè el vapor no escape. Si el filet és molt grans, fem servir dos trossos de paper de plata, un baix i l'altre damunt i els unim bé per les vores tancant-los bé. Ho posem dins del forn ja calent i quan veiem que s'infla, mitja horeta més o menys ja està. Podem apagar el foc i tindre-ho 15 o 20 minutets més per assegurar-nos que s'acaba de fer. A l'hora de servir-ho, està bé tallar-ho en medallons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada